صفحه قبل 1 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





((امام زمان در اسلام))                                                                      

 

آیا پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(علیه سلام) از مهدی موعود(عج)خبر داده اند؟ باید گفت که از ناحیه ی مقدس پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) روایات بسیاری با سند های معتبر راجع به وجود حضرت مهدی، و ظهور آن موعود جهانی وارد شده است که جای هیچ گونه شک وتردید را برای طالبان حقیقت باقی نمی گذارد، و من در اینجا نمونه هایی را از آن بزرگواران نقل می کنم : رسول اکرم(ص) فرموده است: «مهدی از فرزندان من است، اسم او، اسم من«محمد» و کنیه اش کنیه ی من«ابوالقاسم»است.از نظر اخلاق و خلقت شبیه ترین مردم به من است، برای او غیبت و حیرتی است که در آن مردم بساری گمراه می شوند، آنگاه مثل«شهاب ثاقب» می آیدو زمین را پر از عذل و داد خواهد کرد همچنان که پر از ظلم و ستم شده بود.»

 

 

امیر المومنین فرموده است:«قایم ما غیبتی طولانی خواهد داشت، شیعیان را چنان می بینم که برای پیدا کردن او دشت و  دامن را زیر پا گذارده ولی او را پیدا نکنند، بدانید آنها که در غیبت وی در دین خویش ثابت بمانندو درطول غیبتش سست ایمان نشوند، روز قیامت با من خواهند بود. آنگاه فرمودند: «چون قایم ما ظهور کند، بیعت هیچ کس در گردن وی نمی باشد، از این رو ولادتش پوشیده خواهد ماند، و خودش از نظر ها پنهان می شود.»

 

 

جابربن عبدالله خدمت حضرت فاطمه(س) شرفیاب شد، در حالی که در مقابل حضرت، لوحی بود که در آن لوح اسامی اوصیا نوشته شده بودومن شمردم، دوازده نام دیدم که آخر آن اسمها «قایم» بود و سه نام محمد و چهار نام آنها علی بود. امام حسن می فرمایدکه«مگر نمی دانید که هیچ یک از ما امامان نیست جز این که بیعت با سلطان و گردنکش زمانش را به گردن دارد( یعنی حقّشان امامت و خلافت باشد، ظالمانه و غاصبانه پایمال می شود)، جز آن قایمی که عیسی بن مریم پشت سرش به نماز می ایستد و خداوند متعال تولّدش را مخفی و وجودش را غایب فرماید، تا هنگام خروج بیعت هیچکس در گردنش نباشد، و او نهمین فرزند برادرم حسین(ع) فرزند مهتر زنان است، خداوند عمرش را در غیبتش طولانی کند، سپس او را به قدرت خود در جوانی کمتر از چهل سال ظاهر کند تا بدانند خدا بر هر چیز قادر و تواناست.» امام حسین (ع) فرموده است: «در نهمین فرزند من سنّتی از یوسف(ع) و سنّتی از موسی (ع) و او قایم اهل بیت است که خداوند امر او را در یک شب اصلاح می کند.» امام سجّاد فرموده است:« در قایم ما چند سنّت از سنّت های انبیا است.از آدم، نوح، موسی،ابراهیم، عیسی،ایّوب و محمّد (ص).اما از آدم و نوح طول عمر است، و اما از ابراهیم ولادت پنهانی است و اما از موسی ترس و غیبت است و اما از عیسی اختلاف آرای مردم پس از اوست.(چنانکه پس از بالا  رفتن آن حضرت، بعضی گفتند مرد و بعضی گفتند به دار آویخته شد و ...) و اما از عیوب گشایش و فرج بعد از امتحان است، و اما از محمد (ص) خروج با شمشیر است.»

 

 

امام باقر(ع)فرموده است:هنگامی که اوضاع روزگار دگرگون شود و مردم گویند: قایم مرده یا هلاک شده یا بگویند به کدام بیابان رفته است؟ و آنها که خواستار نابودی او می باشند بگویند: کسی که استخوان هایش پوسیده شده چگونه ظهور می کند؟ شما به ظهور او امیدوار باشید و چون بشنوید که ظهور نموده است به سوی او بشتابید ولو با خزیدن روی برف باشد.

 

 

امام صادق فرموده است:«روش غیبتی که در پیامبران بود،(با همه ی  خصوصیاتش) در قایم اهل بیت ما جاری می شود و او هم چنین فرزند پسرم موسی است، او پسر خاتون کنیزان است، غیبتی کند که اهل باطل در آن به شک افتند، سپس خداوند او را ظاهر نماید، و شرق و غرب زمین را به دست وی فتح کند. عیسی بن مریم فرود آید و پشت سر او نماز گذارد، و زمین به نور صاحبش روشن و منور گردد، و در روی زمین جایی نماند که جز این که عبادت   خدا بشود و دین همه خاص خدا شود، گرچه مشرکان نپسندند.»

 

امام صادق فرموده است: آن قایمی که زمین را از دشمنان خدا پاک، و از عدل و داد پر نماید، چنانکه از ظلم پر شده بود، او پنجمین فرزند من است، او را غیبتی طولانی است، چون بر جان خود خایف است. 

 دلیل نیامدن اسم امام زمان در قرآن: 

آیا شما فکر می کنید که تنها ذکر نام ، دردی را دوا می کند؟ آیا فکر می کنید که اگر نام امام زمان(ع) در قرآن برده می شد، امکان نداشت که در طول تاریخ ، شیادان و افراد شهرت طلب از آن سو استفاده نکنند،یا فردی روی غرض های خاص،وجود او را انکار ننمایند؟ تجربه تاریخی نشان داده است که اگر هم در قرآن صراحتا نام آن حضرت برده می شد ، باز در طول تبریخ شیادان و مدعیان دروغبن مهدویت پیدا میشدند و نام خود را امام زمان و مهدی موعود می گذاشتند، تب از آب گل آلود ماهی بگیرند و از نام او و انتظار مردم استفاده ی نادرست کنند. مگر خدا نام پیامبر(ص) را در انجیل نبرده است؟ ولی گروه های مغرض از آن بهره برداری ناجوانمردانه کرده اند.بنابراین،مساله ی مهم، بیان خصوصیات دیگر آن حضرت است که افراد دل آگاه، با شناخت آنها، مهدی واقعی را از مدعیان قلابی مهدویت باز شناسند.

 

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ] [ 1:19 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب